109 kroner

Da jeg var på vei hjem fra jobb i går kom jeg på at jeg snart er tom for håndsåpe på badet, men at jeg ikke hadde planlagt å gå forbi en dagligvarehandel på veien hjem. På veien hjem ligger det en delikat franskeid boutique som selger de deiligste såpe- og hudpleieprodukter basert på produkter fra Provence, Syd-Frankrike. Vi snakker selvsagt om L’Occitance.

For noen år siden, da jeg var sykmeldt på grunn av utbrenthet, kunne jeg gjerne stikke innom den butikken for å kjøpe meg noen deilige produkter for mitt eget velvære. Legen hadde jo tross alt gitt meg beskjed om å skjemme meg selv bort for en gangs skyld. Jeg trengte ikke være lenge inne i butikken for å gå ut med fine varer til den nette sum av 1000 kroner. Da jeg lette etter en håndsåpe der i går, og merket meg at den kostet 109 kroner, var jeg rask med å gå ut av butikken. Uten håndsåpen.

For jeg kan godt vente en dag, og heller kjøpe en Palmolive Hand Soap på Ica til 26 kroner. Den er kanskje ikke lagd på like eksklusive produkter som de fra L’Occitane, men den gjør jobben sin likevel. Den gjør hendene mine rene.

26 kroner på Ica