Å trene og spise sunt gikk bra en stund. Helt til jeg ble kjempesliten igjen av alt som er å gjøre på jobb for tiden, sammen med mine økonomiske bekymringer. Nå har jeg kommet frem til at jeg nok må gå enda mer systematisk og kontrollert til verks enn jeg trodde var nødvendig.

Siden jeg har lite penger for tiden, har jeg ikke råd å bli med i vektklubb som koster noe. Derimot har Grete Roede en gratis vektklubb der en kan registrere vekten sin, hvor mye en spiser, samt et eget forum der en kan delta gratis. En kan også stille kostholdseksperter spørsmål, og også dette er gratis. For meg er dette beste alternativet for tiden, og jeg kommer til å bruke den ganske så systematisk i tiden fremover. Jeg har bestemt meg for at mitt mål er å ta av meg 12 kilo på tre måneder. Dette er et helt realistisk mål, og jeg akter å nå det med målrettet og systematisk jobbing!

Å tenke positive tanker viser seg å ha en svært positiv effekt på hvordan vi mennesker lever våre liv, og jeg vil nå prøve å bli flinkere på dette fremover, og jeg håper at det, sammen med trening vil gi resultater og en svært god start på høsten. Helse, både fysisk og psykisk, er noe av det viktigste et menneske har for å skulle leve et lykkelig liv.