Har du havnet i Luksusfellen slik som meg, bør du kvitte deg med noe av det du har brukt penger på. Selv har jeg for lengst kvittet meg med en dyr designer trench coat, som jeg aldri følte meg helt komfortabel å bruke. Kort og greit fordi jeg visste at jeg ikke hadde råd å bære den. Det hadde ingenting å gjøre med at jeg så splendid ut i den. Eller, kanskje var det akkurat det som var problemet. Jeg følte jeg hadde ikke gjort meg fortjent til å gå i den.

I mitt tilfelle har jeg gått, og går fortsatt gjennom klær, smykker og vesker og legger det ut fortløpende for salg på ulike nettsteder. I utgangspunktet er jeg størst tilhenger av ebay, men da porto koster en del når man f.eks. får kunder i USA eller Australia, er det å foretrekke å selge det her i Norge. Med designer trench coat’en over, gjorde jeg forøvrig to forsøk på ebay, uten å få den solgt. Til slutt fikk jeg den solgt på finn, etter at den hadde ligget ute bare en uke. Jeg fikk til og med en budrunde, og jeg fikk langt mer for den, enn hva jeg ville fått på ebay. I tillegg fikk jeg en bukett roser av hun som kjøpte den 🙂 Det var søtt 🙂

Ting man kan legge ut for salg er dyre klær en nesten ikke har brukt, dyre vesker, fine smykker, møbler du ikke bruker, ubrukte eller nesten nye sko, og så videre. Det er bare fantasien din som setter en stopper for hva du ikke kan selge. På finn gis det til og med bort vakre hundevalper!! Av prinsipp selger jeg ikke smykker, men siden jeg har en del mengder rent gult gull, som jeg vet jeg aldri vil bruke, siden jeg hater fargen, er det enkelt for meg å selge det. Det samme gjelder diamantsmykket jeg fikk fra min eks som har behandlet meg så dårlig. Da er cash king 😉

Om du ikke har svært gode årsaker til det, vil jeg anbefale å ikke bruke PayPal når du selger ting på nettet, fordi de tar et svært høyt gebyr for å foreta transaksjonen. Be heller kunden om å overføre til din bankkonto, og gi beskjed til kunden om at du sletter annonsen når pengene er registrert på kontoen din. På den måten forsikrer du deg om at du ikke taper penger, eller mister kunder, på grunn av en ustabil kunde.

Mange har et eller annet psykologisk forhold til sine eiendeler. Når man er i en slik situasjon som jeg har vært i, og man begynner på å tenke på å selge ting, blir ikke dette forholdet så sterkt lengre, og det går stadig enklere å kvitte seg med ting. På en måte føles det som en ny start for en ny og spennende fremtid. Pengene jeg får inn skal jeg spare, og noen skal jeg bruke på kjæresteferie om noen uker. Dere kan bare tenke dere hvor mye jeg trenger å komme meg på ferie etter den perioden jeg har vært i. Det skal bli en sann lettelse.

Så, hiv deg rundt du også. Legg ut tingene dine på finn som du virkelig ikke har behov for og få litt ekstra cash!!!

