Sist jeg la om livsstilen min, for ti år siden, startet jeg å trene. Jeg ble hekta på trening. Rolig i starten. Så fire, fem og seks dager i uken. Ikke fordi jeg følte jeg måtte, men simpelthen fordi jeg følte meg en million dollar etterpå og underveis. Det var en herlig tid for kroppen min.

For å kunne leve som jeg gjorde da, var energiinntak svært viktig! Jeg har aldri hoppet over frokosten, som en del andre gjør. Uten mat i kroppen blir jeg raskere sur, irritert, har vanskeligheter med å konsentrere meg og å huske. Av de årsakene er frokost for meg en nødvendighet. Jeg har alltid hatt en rask forbrenning, og hadde for ti år siden et stort behov for å finne en frokost som ble en stund i kroppen, og som på den måten tilførte kroppen min tilstrekkelig energi. Løsningen den gang ble en frokost bestående av cirka en og en halv desiliter lettkokte havregryn, skummet melk og en halv banan. I starten ble frokosten fulgt av et glass appelsinjuice, et glass vann og en kopp te. Etterhvert droppet jeg juicen, da juice inneholder svært mange kalorier. Nå unner jeg meg juice kun i helger.

Men altså, tilbake til frokosten. Etter å ha spist ovennevnte frokost stort sett hver eneste dag i ti år, var nå tiden inne for fornyelse. En ting er at frokostblandingen startet å bli kjedelig, men den viktigste grunnen er at jeg ikke tror kroppen min klarte å ta like mye utbytte av energien som den gjorde i starten, ved at kroppen min på en måte hadde vennet seg til den utrolig næringsrike havregrynen i alt for stor grad. Jeg måtte nå finne på en sunnere frokost. Nå spiser jeg samme mengde kornmengde som tidligere, men jeg har byttet ut havregrynen med firkornblanding fra AXA: ristet havregryn, rug, hvete og bygg. Sammen med den blander jeg skummet melk og sesongens frukter. Ved siden av drikker jeg et glass vann og en god kopp te. Magen min er svært fornøyd både på grunn av kornblandingens gode sammensetning av næring, og fordi den ikke inneholder sukker, som de aller fleste ferdige frokostblandinger gjør. Min frokostblanding anbefales dermed på det sterkeste!

