Endelig er dagen kommet som jeg har gledet meg til i tre dager. Jeg kan stikke innom Supermat-butikken Supernature i Øvre Slottsgate i Oslo. Jeg skal teste ut Supermat. Supermat som skal tilføre kroppen alt det den ikke får i det daglige, og som skaper en balanse i kroppen som en ikke får andre steder.

Hos Supernature selger de Supermatproduktene Pure Planet, Okinawaoljer, te, sjokolader, andre typer kosttilskudd, diverse alternativ litteratur, steiner, med mer. Litt av alt for den med interesse innen helse og livsstil med andre ord. Både i den ene og den andre gaten. Når jeg kommer inn i Supernature kjenner jeg at jeg er som et lite barn i en godteributikk. Jeg har lyst på absolutt ALT av produkter innen Pure Planet og oljer. Healingstenene kan jeg foreløpig spare begeistringen for. Hvem vil ikke ha bedre helse, få yngre hud og slette ut fine linjer og rynker som har startet å komme frem? Hvem vil ikke bruke tusenvis av kroner for å oppnå dette? Selvsagt kunne man sprøytet inn Botox og fått utført fettoperasjoner og lagt inn silikonimplantater, men ikke noe av det er noe for meg. Kall meg gammeldags og kjedelig, men sånn er jeg. Det naturlige er best, men det er viktig å ta vare på det naturlige og ikke la det forfalle. For å nyte livet maksimalt må en både spise sunt og riktig, trene og le mye. Når man har gjort det, kan en spise godt, å drikke gode viner med den beste samvittighet.

Pure Planet tilbyr en rekke økologisk produserte produkter. Jeg trengte hjelp og bistand til å orientere meg i jungelen. Jeg fikk hjelp av en yngre jente som jobbet på Supernature, for å lære mer om de ulike produktene. Jeg synes ikke hun klarte å svare meg spesielt bra på alle spørsmålene mine, men jeg fikk henne til slutt til å anbefale meg produkter å starte med.

Jeg skal starte med Purely Greens og Spirulina. Begge produktene skal jeg ta en gang om dagen.

Purely Greens er et kosttilskudd bestående av hvete-, bygg-, havre- og alfalfagress, samt spirulina (5% bare).

Spirulina forbedrer fordøyelsen, avgifter og renser kroppen. Om man kjøper disse i pulverform kan de røres ut i kald drikke og aller helst skal de drikkes på tom mage. Christer Falck uttalte i boken Supermat at han har startet å bæsje grønt etter han startet med Supermat. Jeg er spent på om jeg vil gjøre det samme 😉

I tillegg kjøpte jeg Happy Perilla Special Okinawa Omega, som inneholder Omega 3, 6, 6 og 9, og 25% extra virgin perilla olje, 25% extra virgin hampolje, 10% extra virgin nigellaolje, 7.5% extra virgin valnøtteolje, 7.5% extra virgin gresskarfrøolje, 10% nøkleblomstolje, 10% extra virgin rød palmeolje, og 4.5% extra virgin hvetekimolje. Denne oljen skal være bra for hud, og i forhold til aldring. Oljen må ikke stekes, men den kan tilsettes en smoothie, dryppes på salat, eller for den aller tøffeste: drikkes ren fra skjeen (sistnevnte anbefales ikke da den fremkalte sterke brekninger hos undertegnede ;)).

Tilbake til hun som jobbet hos Supernature: Hun sa at Chlorella er et rent avføringsmiddel. Da jeg kom hjem nå kunne jeg lese at den er i tillegg til det, er cellegenererende, og foryngende. Dette gjorde at jeg tror jeg kommer til å kjøpe den før ferien likevel. Jeg synes det høres veldig spennende ut, og jeg vil så gjerne bli supersunn med en gang. Imidlertid bør jeg klype meg selv i armen, og minne meg selv på at varige livsstilsendringer kommer over tid. Jeg bør derfor smøre meg med t å l m o d i g h e t.

Når dette er sagt må jeg bare si at Supernature virket kanskje som en litt vel hardcore alternativ butikk for meg. I tillegg til at de tilbyr all den herlige Supermaten jeg har skrevet om over, tilbyr de også produkter i gaten som karma spray for å spre bedre karma i stuen. Slikt tror jeg ikke på, og jeg synes vel de som selger det representerer deler av livsstilsmiljøet som ikke jeg står inne for. Jeg tror også menneskene som står bak butikken kan bidra til en vel stor Halleluja-faktor i forhold til produktene de selger, men når det er sagt: Hvem vil ikke ha bedre helse? Hvis produktene de selger bidrar til nettopp det, er jeg nemlig villig til å betale prisen.

