Nå som jeg begynner å komme meg ut av ferietåka ser jeg jo at det har skjedd en del interessante saker og ting mens jeg har feriert hele sommeren, selv om det har vært sterk agurktid også i år.

Victoria Ibabao Edwards har startet et prosjekt som heter «NAV-boken». Målet til Ibabao Edwards er at hun skal intervju rundt 3-500 NAV-ansatte. Målet med prosjektet hennes er å undersøke hvor det feiler i forhold til leveransen av NAVs produkt til brukerne.

Jeg har tidligere blogget om NAV, og jeg har en hypotese om at NAV er en alt for stor organisasjon preget av inkompetent ledelse til at den fungerer. NAV har rundt 15 000 ansatte, og det sier seg selv at når NAV rekrutterer personale fra brukergruppen sin, vil hele organisasjonen bli så som så, når toppledelsen ikke er tilstede slik som den burde være.

Besøk Victoria Ibabao Edwards’ blogg, og Facebooksiden hennes. Jeg håper hun får til dette, da jeg tror dette vil bli en interessant bok. Om du jobber i NAV, vil jeg oppfordre deg til å ta kontakt med NAV-boken på navboka@yahoo.no.