Meditasjon er deilig. Alle bør gjøre det en gang om dagen, for å lære seg å spenne av kroppen, i tillegg til at det er en flott oppmerksomhetstrening. Iallefall har jeg et problem mange ganger med å være 100% tilstede i øyeblikket. Tankene mine vandrer ofte. Ved å meditere blir du tvunget til å være tilstede.

Gjennom tidene har meditasjon mest av alt handlet om at man bare er helt i ro og har et bestemt fokus, sanser omgivelsene eller stenger omgivelsene ute. I noen former søker man å stoppe tankene og fokuserer bevisstheten, mens i andre meditasjonsformer kan hensikten være motsatt: å ekspandere bevisstheten til å omslutte mest mulig. Både yoga og meditasjon handler mest av alt om å kontrollere pusten.

For noen år siden ble jeg tipset om den amerikanske kvinnen Denise Linn, som mest av alt er kjent for sitt fantastiske Soul Coaching Program, som er et selvutviklingsprogram. Linn har også laget mange fantastiske bøker, og avslapnings-CDer. Jeg kom over denne på YouTube som jeg ønsker å dele med dere. Jeg håper dere kan finne roen med å legge deg godt til rette et sted du føler deg komfortabel og bare hengi deg til Denise Linns stemme. Etterpå vil du nok helt sikkert føle deg mye roligere. Enjoy🙂